Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dla opornych - czy włócznia to rzeczywiście dobra kocia zabawka.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
118 odpowiedzi w tym temacie

#1 GGunslinger

GGunslinger

    Swiggity Swooty

  • Zasłużony
  • 4059 postów

Napisano 21 November 2012 - 23:31

Za wszelką, konstruktywną krytykę bardzo dziękuję.


Dołączona grafikaDołączona grafika
NIDALEE, THE BESTIAL HUNTRESS to dość uniwersalna i nietypowa postać, która dobrze radzi sobie w zwarciu i nie ma sobie równych w zdejmowaniu przeciwnika z daleka. Kosztuje 3150 PZ/IP. Cechuje się wysoką mobilnością, bogactwem przydatnych rzeczy w umiejętnościach i wysokimi obrażeniami. Mimo swego pochodzenia, Nidalee nie radzi sobie w dżungli.

_______________________________

001. DLA KOGO JEST PRZEZNACZONA? Właściwie każdy gracz mający już jakieś doświadczenie w grze powinien zapoznać się z Nidalee. Kocica to jedna z najbardziej uniwersalnych postaci - wyjątkowo dobrze radzi sobie na kilku pozycjach i można ją budować na kilka różnych sposobów z dobrym skutkiem. Nidalee to postać trudna, czasem bardzo trudna w ogarnięciu, ale potrafi nauczyć gracza wielu mechanizmów, które panują w tej grze - kiedy i kogo leczyć, które miejsca najlepiej jest zabezpieczać, jak uciekać przed przeciwnikiem gdy ma się spamowalny skok, jak trafiać nienamierzanymi umiejętnościami, kiedy wskakiwać w wir walki, et cetera. Jej uniwersalność pozwala sprawdzić się na trzech różnych pozycjach, co pozwoli wstępnie określić potencjał gracza. Polecam Nidalee każdemu, który zna podstawy, potrafi jako tako grać i chce wyzwania. Poza tym Nidalee to po prostu bardzo dobry bohater, a jeśli ktoś takiego poszukuje, też może się skusić na jej kupno.

_______________________________

002. JAKIE SĄ ATRYBUTY NIDALEE? Nidalee ma 7 umiejętności dzięki jej mechanice - posiada 3 zwykłe umiejętności, ale na 6. poziomie potrafi przybrać inną postać, co daje jej dostęp do 3 zupełnie innych zdolności. Oczywiście nie ma limitów, Nidalee może siedzieć w dowolnej formie ile dusza zapragnie. Liczba umiejętności i ich różnorodność, razem z bazowymi statystykami, są przyczynami niezwykłej uniwersalności Nidalee - może ona iść na środkową linię jako mag (AP), może ona iść na dolną linię jako wsparcie (support) i może ona iść na górną linię jako wytrzymała wojowniczka z dżungli rodem (AD lub AP/tank, choć zwykły build AP też działa). Na mapie Twisted Treeline może zająć dowolną pozycję oprócz dżungli i raczej nie jako wsparcie. Na Crystal Scar znakomicie chroni punkty skacząc między przeciwnikami, a daleki zasięg jej włóczni pozwala jeszcze łatwiej przejmować wrogie punkty sojusznikom.

Podsumowując, pozycje Nidalee to:
  • klasyczna mapa - środkowa linia jako mag, górna linia jako mag (z przedmiotami defensywnymi lub nie) lub wojownik i dolna linia jako bohaterka wsparcia,
  • na mapie Twisted Treeline dowolna linia z dowolną rolą prócz bohaterki wsparcia,
  • Na Crystal Scar obrona przejętych punktów lub przejmowanie ich.

Pora bliżej opisać jej atrybuty. Warto zaznaczyć na początku, że umiejętność ostateczna to zmiana formy z ludzkiej na kocią i odwrotnie. Każda forma ma własny zestaw umiejętności na przyciskach QWE. Dodatkowo forma ludzka ma zasięgowe zwykłe ataki. Bardzo dużo to znaczy na górnej linii, bo do 6. poziomu zwykły atak jest głównym sposobem na szkodzenie przeciwnikowi. Inną ważną różnicą są koszty many. Umiejętności w kociej formie są darmowe.
  • Dołączona grafika
    Pasywnie: prędkość ruchu Nidalee jest zwiększona o stałą wartość 15% w krzakach i w 2 sekundy po opuszczeniu ich. Każdy bohater w pobliżu Nidalee dostaje odrobinę punktów doświadczenia jeśli jego poziom jest mniejszy niż poziom Nidalee.

    - Jak wykorzystać krzaki? Gdy tylko nadarzy się okazja, zaleca się przebiegać przez nie, gdyż znacznie zwiększają mobilność postaci. Jest to szczególnie ważne przy ucieczkach, bo pasyw zwykle pozwala osiągnąć znacznie większą prędkość ruchu niż osoba ścigająca. Nidalee jest szybsza w kociej formie, więc wtedy pasyw jest najlepiej wykorzystywany. Druga część pasywu to tylko drobny dodatek i ukryty pasyw.
  • Dołączona grafikaQ: w ludzkiej formie Nidalee rzuca swoją włócznią w wybranym kierunku. Włócznia ma wysoki zasięg. Im większa jest odległość między trafionym a Nidalee, tym większe obrażenia włócznia zada, aż do 250% właściwych obrażeń. Znaczenie ma tu nie odległość jaką przeleciała włócznia, tylko odległość między Nidalee i trafionym.
    Dołączona grafikaW kociej formie Nidalee zada następnym atakiem pewną wartość obrażeń bazowych i obrażenia od zwykłego ataku, ale zależne od poziomu zdrowia przeciwnika - im mniej życia, tym większe obrażenia, aż do 300% całkowitych obrażeń.
    - Umiejętność definiująca Nidalee w formie ludzkiej. Włócznia zadaje ogromne obrażenia w oddalone cele. Stanowi znakomity środek na osłabienie wrogiej drużyny tuż przed walką drużynową. Dodatkowo ma niski czas odnowienia. Także na formie kociej Q stanowi znakomite wzmocnienie ataku, gdyż obrażenia wzrastają im bardziej osłabiony jest przeciwnik i świetnie się tym go dobija. Jak stosować? Jak już stwierdziłem, włócznia jest do rzucania przed walkami drużynowymi w celu osłabienia przeciwnika. Z maksymalnego zasięgu najciężej jest trafić, dlatego zalecam rzucać włócznią spoza pola widzenia przeciwnika. Włócznia nadaje się też do dobijania przeciwnika w trakcie pościgu. Prawdziwy badass, ścigając ledwo żyjącego przeciwnika, rzuca włócznią i nie patrzy jak jego cel pada trupem, tylko odchodzi spokojnym krokiem, jak badass. Włócznią można też sprawdzać krzaki i ciskać w neutralnego stwora na prośbę junglera. Q w formie kociej używa się zwykle na przeciwniku choć trochę osłabionym lub na końcu combo. 1% brakującego życia przeciwnika dodaje 2% do obrażeń Q.
  • Dołączona grafikaW: w ludzkiej formie Nidalee stawia pułapkę, która zadaje obrażenia nieostrożnemu wrogowi, odsłania go na mapie na 12 sekund (mniej na mapach innych niż klasyczna i Howling Abyss) i zmniejsza odporności o procentową wartość.
    Dołączona grafikaW kociej formie Nidalee wykonuje krótki skok przed siebie zadając obrażenia przy lądowaniu - niski czas odnowienia.
    Umiejętność definiująca Nidalee w kociej formie. Pułapka stanowi bardzo ważny punkt we wczesnych fazach gry, ponieważ można nią zabezpieczyć niektóre przejścia na górną i dolną linie. Jeśli ktoś wejdzie w pułapkę, można też spróbować rzucić włócznią, bo w widoczny, niczego nie spodziewający się cel zawsze fajnie się trafia. Pułapki też są ważne w walkach drużynowych - zmniejszają odporności aż o 40% na 5. poziomie umeijętności. Jeśli jakiś czołg wejdzie w pułapkę, zawsze będzie to mniejszy kłopot dla drużyny. W w kociej formie, choć krótki, to jest to bardzo spamowalny skok. Dzięki niemu przemieszczanie się po mapie jest szybsze, a uciekanie i gonienie jest łatwiejsze. Dodatkowo zadaje przyzwoite obrażenia i, przy odrobinie ćwiczeń, można przeskakiwać niektóre ściany (np. te przy potworach ze wzmocnieniami).
    Ważna rzecz przy uciekaniu. Nie można po prostu gdzieś sobie kliknąć na minimapie i walić w jeden klawisz. Skoki Nidalee trzeba ciągle kontrolować - Nidalee po skoku może nawet zaatakować przeciwnika lub skoczyć nie tam, gdzie by się chciało by skoczyła.
  • Dołączona grafikaE: w ludzkiej formie Nidalee leczy wybraną jednostkę i zwiększa jej szybkość ataku na 7 sekund.
    Dołączona grafikaW kociej formie Nidalee atakuje pazurami wszystko przed sobą.
    - Leczenie to ważna rzecz dla postaci wsparcia. Nidalee ma jedną z fajniejszych umiejętności leczących, bo dodatkowo daje szybkość ataku. Trzeba o tym bardzo pamiętać - AD carry z wsparciem Nidalee zrobi większe obrażenia, Nidale zresztą też ma większe szanse w walce z wojownikami dzięki leczeniu. Nidalee AP może też swoim leczeniem kogoś uratować. W walkach drużynowych leczenie może się okazać arcytrudną sprawą, wszystko zależy od sytuacji i trudno jest wskazać jedną ogólną sytuacje. Priorytetowo można wskazać AD carry i AP carry, bo to oni są głównymi źródłami obrażeń w drużynie, acz gdy nie ma potrzeby ich leczenia, bohatera wsparcia też warto jest ratować. W kociej formie jedynym zadaniem E jest robienie obrażeń. Skaluje się tylko z AP, więc najlepszy użytek robi z tej umiejętności Nidalee AP, acz jest to przydatna umiejętność także dla innych typów Nidalee z powodu łatwiejszego czyszczenia fal stworów.
  • Dołączona grafikaR: umiejętność ostateczna. Zmiana formy z ludzkiej na kocią i odwrotnie. Każda forma ma własny zestaw umiejętności. Umiejętności kociej formy skalują się z poziomem umiejętności ostatecznej, nie poziomami umiejętności QWE, nie mają też kosztów many. Dodatkowo w kociej formie Nidalee zyskuje bonus do prędkości ruchu.
Trochę o obu formach. Ludzka forma jest obowiązkowa do 6. poziomu. Na niej się karmimy złotem ze stworów i na niej szkodzimy przeciwnikowi. Zwykłe ataki są zasięgowe, więc służą na górnej linii za przeszkadzajkę. Wiele postaci na solo top zwykle nie ma jak odpowiadać na zasięgowe ataki, więc w wielu przypadkach Nidalee ma przewagę. Dodatkowo w posiadaniu jest leczenie zwiększające prędkość ataku - zanim przeciwnik dobiegnie, zdoła mu się wyrządzić jakieś szkody, uleczyć się z części ran i zrobić jeszcze więcej szkód. Na dodatek w przypadku batalii w krzakach można w miarę łatwo unikać zwarcia i wciąż uderzać przeciwnika z bezpiecznego dystansu. Niektórzy przeciwnicy jednak wymagają nieco lepszej taktyki. Postacie takie jak Jax, ze skokiem i ogłuszeniem, mogą wyrządzić porządne szkody Nidalee bez większej możliwości odpowiedzi ogniem na ogień. Trochę inaczej jest na środkowej linii - jeśli podejdzie się zbyt blisko dobrego castera, można dostać kilka umiejętności na twarz, więc tam akurat winno się grać pasywnie. Zabawa się zaczyna po 6. poziomie - wtedy skaczemy, skaczemy, skaczemy, czasami rozszarpujemy pazurami jakieś gardła. Nidalee na kociej formie staje się mocną duelistką, szczególnie gdy wcześniej się trochę poszkodziło przeciwnikowi jej szanse z wieloma bohaterami są wysokie. Także na kociej formie najlepiej jest się przemieszczać z powodu skoku i bonusu do prędkości ruchu. Zabijanie fal stworów jako kot to czysta formalność.
Sprawa many. Staraj się nie marnować many na umiejętności inne niż leczenie. W większości wypadków tylko leczenie się przydaje na liniach, a włócznia i pułapka są efektywne okazjonalnie. Na środkowej linii przejść jest tyle, że 1 czy 2 pułapki nie zbawią, na niektórych przeciwników z górnej linii to konieczność, a włócznia jest trudna w użyciu na z mnóstwem stronniczych stworów między kocicą i jej oponentem. Leczenie to środek utrzymania się na linii i główne źródło dmg Nidalee. Jest cholernie drogie, więc ważne jest utrzymywanie stosownego bilansu.

Rozdanie punktów umiejętności jest wspólne dla większej części buildów. Praktycznie zawsze we wczesnych fazach gry najbardziej opłaca się wzmacniać leczenie, gdyż można się lepiej utrzymywać na linii i we wczesnych wymianach daje większe profity, szczególnie w przypadku Nidalee AD. Poza tym Nidalee jest bardzo, ale to bardzo krucha bez jakichkolwiek przedmiotów i kociej formy. Dalsze rozdanie w większości zależy od preferencji, ale szczególnie polecana jest włócznia, gdyż daje świetne obrażenia na Nidalee bazujących na AP i świetne zasięgowe dobijanie. Pułapka jest ostatnia, bo czas odsłonięcia na mapie jest zawsze taki sam, a odporności przeciwnika mogą naprawdę wkurzyć dopiero w późnych fazach gry.
Wyjątek to Nidalee na środkowej linii. Wzmacnianie włóczni jest ważne, bo to jedyny sensowny towar na wymiany. Tylko włócznią można odpowiedzieć na zapędy imperialistyczne wrogiego maga i tylko umiejętnie rzucaną włócznią ratuje się użyteczność Nidalee (niżej wyjaśnię dlaczego).

Także ważna informacja dla ludzi grających kocicą jako supportem. Wczesne maksowanie włóczni to bardzo zła decyzja, często doprowadzająca do bezużyteczności kocicy dla sojuszniczego carry. Obrażenia można zadawać w kociej formie, a leczenie to mus.

_______________________________

002. WYBÓR KARMY I KUWETY - GAMEPLAY. Pora powiedzieć, w czym w ogóle Nidalee się przydaje. Jakie ma role, jak się w nich sprawuje.

_______________________________

002.a: Włócznia i zasięg - AP Nidalee
Dołączona grafika
Środkowa linia będzie najodpowiedniejsza. W drużynie koniecznie potrzebny jest ktoś z w miarę dużymi obrażeniami magicznymi.
Laning.
Zalecam grać taką Nidalee tylko na środkowej linii klasycznej mapy i zalecam sobie ją odpuścić na Twisted Treeline z jednego powodu. Jako że chcę zacząć opis od pierwszej fazy gry - laningu - powód już teraz: Nidalee full AP ma beznadziejny laning. Ma naprawdę beznadziejny laning. Jedyne co może robić, to unikanie zaczepek wrogiego bohatera i ewentualne leczenie się, bo Nidalee niemal zupełnie nie ma jak oddawać wrogiemu magowi. Po pierwsze, włócznia nie przechodzi przez stwory, więc wróg może się za nimi skryć. Po drugie, na bliski dystans niemal każdy mag jest lepszy niż Nidalee AP, bo każdy ma jakieś umiejętności ofensywne, które mogą być namierzane, szybkie lub duże, a zasięg większości takich umiejętności jest sporo większy od zasięgu zwykłego ataku Nidalee. W wyniku wymienionych wyżej niedogodności trzeba się skupić na zwykłym mordowaniu biednych, choć stronniczych (śmierć purpurowym!) stworów i leczeniu się od czasu do czasu. Wcześniej wspomniałem, że Nidalee AP powinna wzmacniać włócznie - tylko ona może ratować jej laning. Mimo kłód rzucanych pod nogi, może być skuteczna. W miarę możliwości zalecam szukanie dogodnych pozycji na linii, z których możliwe będzie trafienie przeciwnika. Jedno trafienie zwykle bardzo mocno uszkadza przeciwnika i ułatwia ewentualny gank sojuszniczego junglera. Po osiągnięciu 6. poziomu możliwa będzie samodzielna egzekucja niektórych magów trafionych wcześniej włócznią - głównie takich, którzy opierają się na nienamierzanych umiejętnościach i nie mają sposobu na szybką ucieczkę. Z odpowiednim refleksem da się uniknąć wielu umiejętności nawet z bliska, zalecam jednak ostrożność - kocia forma Nidalee raczej nie robi obrażeń porównywalnych do innych magów.
Co jeszcze można robić prócz zwykłego siedzenia na linii? Chodzić na inne linie, przecież to takie oczywiste! Ale nie łatwe, szczególnie z samą tylko włócznią. Choć to cenna właściwość postaci, właściwie sporo trzeba ćwiczyć by ją w ogóle wykorzystać. Odwiedzanie innych linii polega do pewnego momentu tylko na rzucaniu włócznią. Jeśli jeden rzut się nie uda, drugi może być jeszcze trudniejszy. Jeśli jednak trafi się włócznią, sojusznik będzie bardzo wdzięczny, bo zostały wyrządzone dość duże szkody. Trudniej jest z boczną linią, gdyż bohater wsparcia zwykle zapewnia widok na rzekę wardami. Jeśli Nidalee zostanie dostrzeżona jeszcze przed zajęciem odpowiedniej pozycji, celny rzut włócznią może się okazać niewykonalny. Przed ewentualną wizytą na bocznej linii warto jest poprosić o usunięcie wizji przeciwnika na rzece. Często może się okazać, że sojuszniczy bohater wsparcia nie będzie miał sposobności do usunięcia tej wizji, wtedy należy skupić się na sobie i ewentualnie na górnej linii
Efektywność ganków znacznie wzrasta po 6. poziomie lub z pomocą junglera. Gdy u boku stoi jungler, który może przetrzymać przeciwnika w jednym miejscu przez chwilę, włócznią będzie dużo łatwiej trafić. Kocia forma to większa mobilność i możliwość szybszego dostania się do przeciwnika. Obrażenia są na poziomie co najmniej akceptowalnym, więc przynajmniej znacznie ułatwia się wygranie linii sojusznikowi lub starcia junglerów.
Można też pamiętać o jednej rzeczy - opuszczając środkową linię można się zaczaić jeszcze przez chwilę w którychś krzakach i spróbować trafić włócznią we wrogiego midera, który może poczuć się pewnym myśli, że ciebie już tam nie ma.
Inna dobra rada w rzucaniu włócznią. Niektórzy junglerzy lub bohaterowie wsparcia mogą postawić warda przy wzmocnieniu po wrogiej stronie mapy. Bardzo ewentualnie możesz poprosić któregoś junglera o postawienie warda przy golemie od strony wroga by móc go później ukraść. Mówię ewentualnie, bo możesz się spotkać z odmową zależnie od sposobu myślenia junglera lub jego typu postaci. Taki jungler, który pilnie potrzebuje złota by cokolwiek robić lub wrócić do gry po wpadce będzie potrzebował złota na własne potrzeby.
Sama sztuka kradnięcia wzmocnień nie jest trudna. Trzeba tylko rzucić włócznią w golema z odpowiedniej odległości zanim wrogi jungler lub mag go dobije. Kliknij na golema i obserwuj jego pasek zdrowia w lewym górnym rogu ekranu.
Poza linią.
Najważniejsza jest jedna reguła. Nie można dać się złapać i wejść w zwarcie. Przemieszczać się po mapie najlepiej jest w kociej formie z powodu jej mobilności. Większość bohaterów już po kupieniu jednego lub dwóch mocnych przedmiotów może poważnie zagrozić Nidalee, dlatego bardzo ważne jest utrzymywanie dystansu i ostrożność. Gdy już jest taka konieczność wędrowania po mapie, najlepiej jest to robić w tandemie. Jeśli ktoś wdaje się w walkę, najlepiej jest przynajmniej raz celnie rzucić włócznią, uleczyć odpowiednią osobę, a pazurów używać należy raczej w ostateczności lub gdy przeciwnicy zbytnio nie mogą się ruszać lub są znacznie osłabieni. Nidalee dobrze sobie radzi z bohaterami solo jeśli zdoła uzyskać dobre wejście trafieniem włócznią z jakiejkolwiek odległości. Jak winno się zachowywać w pojedynkach, opiszę niżej.
W walkach drużynowych najważniejsza jest włócznia i leczenie. Tego drugiego można używać nawet gdy u nikogo się nie notuje spadku zdrowia - wzmocnienie prędkości ataku działa na AD carry jak potężny steryd. Włócznia zadaje bardzo duże obrażenia jak na umiejętność z czasem odnowienia 4-6 sekund i już jedna trafiona bardzo pomaga. Kocia forma służy głównie do ucieczki, ale jeśli nie istnieje już obawa, że ktokolwiek żywy może zabić Nidalee w krótkim czasie lub jeśli ten ktoś jest prawie martwy, można wskoczyć i radośnie chlastać pazurami po gardzielach.
Włócznią można powstrzymać przeciwnika przed zabiciem Barona Nashora. Baron siedzi ciągle w jednym miejscu, więc radzę zapoznać się z tym miejscem i wyobrażać sobie pozycje przeciwników przy rzucaniu włócznią na ślepo.
1 vs 1.
Jak już wspomniałem, Nidalee całkiem nieźle sobie radzi w pojedynkach o ile ma dobre wejście i wybiera odpowiedniego przeciwnika. Jeśli na zielonym pasku potencjalnej ofiary widzisz 3 duże czarne przerwy, nawet nie zadawaj sobie trudu. Najlepsze ofiary mają maksymalnie około 2 tysiące punktów zdrowia. Najbardziej wypada trafić włócznią przed zwarciem lub wskoczyć na przeciwnika z niskim poziomem zdrowia. Kombinacja umiejętności w kociej formie to W->E->Q. Ważne jest, by kończyć combo przez Q z wiadomego powodu i trzeba pamiętać, że Nidalee w przypadku dwóch pierwszych kocich zdolności wali przed siebie. Czasem trzeba będzie ją odpowiednio nakierować.
Po pierwszej kombinacji następuje jeden z dwóch scenariuszy. Przeciwnik zacznie uciekać, wtedy możesz podążać za nim jeśli czujesz, że ofiara nie ma sojuszników w pobliżu. Dobijesz ją ponownym combo w formie kota lub poprawisz się włócznią gdy ofiara nie padnie po drugim rozchlastaniu gardzieli. Scenariusz dotyczy wrogich magów lub po prostu mało wytrzymałych bohaterów.
Drugi scenariusz to podjęcie walki. Tu już może być problem zależnie od bohatera. Jeśli wpadamy na kogoś z wysokimi obrażeniami zadawanymi w krótkim czasie i zdąży uderzyć gdy my wykonujemy własne combo, wtedy wypada się cofnąć, zmienić formę na ludzką i uleczyć się. Rzucić jeszcze raz włócznią i sobie pójść dalej, bo w największej liczbie przypadków nie będzie sensu prowadzić dalszej walki.

---
002.b: Kły i pazury - Topdalee.
Dołączona grafika
Topdalee, czyli Nidalee na górnej linii klasycznej mapy i Twisted Treeline. Buildy to AD i AP/tank, czasem sprawdzi się też AP Nidalee wyżej i hybryda.
Laning.
Nidalee na górnej linii jest już dużo lepsza w fazie laningu. Jest tak z kilku powodów. Bohaterowie najczęściej odwiedzający górną linię w większości nie będą mogli zalać ogniem każdego, kto tylko się zbliży na zasięg zwykłego ataku Nidalee. Zwykle muszą podejść lub podskoczyć lub przyciągnąć lub dogonić. To oznacza, że Nidalee może w pełni wykorzystać swój zwykły atak, nie tylko na samych stworach, ale też na wrogim bohaterze, co znacznie ułatwia życie. Na dodatek zawsze dość blisko są krzaczki, w których można się skryć i które można wykorzystać w wykorzystywaniu pasywnej zdolności przyśpieszenia ruchu. Zalecam pamiętać o krzakach, gdyż znacznie poprawiają sytuacje Nidalee w walce i ewentualnej ucieczce. Pułapkę zwykle ustawia się w krzakach (krzaki w dolnej części krzaków na rzece to priorytet), acz zalecam nie używać ich zbyt często jeśli przeciwnik nie potrzebuje górnych krzaków do efektywnego działania (np. Rengar). Leczenie na tej linii jest zbyt ważne by marnować manę.
Leczenie jest ważne, bo to jedyny liczący się towar na wymiany. Leczenie przydaje się w sytuacjach kryzysowych i w zwarciu dla Nidalee AD. Choć wdawanie się w walkę, szczególnie na AP Nidalee, nie jest zalecane, do zwarcia w pewnym momencie i tak może dojść. Wtedy E przychodzi z pomocą by uleczyć się z początkowych strat i wzmocnić zwykły atak. Na szczęście coś takiego na bardzo wielu przeciwników wystarczy jeśli tylko podjęte zostały starania by choć trochę zaszkodzić przeciwnikowi w czasie bezdusznego mordowania stworów.
Nidalee do 6. poziomu jest relatywnie słaba, choć bezpieczna. Po 6. poziomie staje się relatywnie mocna. Kocia forma daje dodatkową prędkość ruchu i wreszcie poważne obrażenia na wymiany. Jedna kombinacja kocich umiejętności zadaje przyzwoite obrażenia nawet na Nidalee AD, a dodatkowo posiada mocny finisher. Q w formie kociej to jedna z najlepszych umiejętności wzmacniających zwykły atak w grze. Należy tylko pamiętać, by kończyć tym całą kombinacje. Aby jeszcze bardziej wzmocnić szanse Nidalee, po całej kombinacji można wrócić do formy ludzkiej by wzmocnić swoją prędkość ataku.
Nidalee (bardziej w kierunku AD) jest uznawana za jedną z najlepszych bohaterek na górną linie, ale kontry wciąż ma.
Nidalee AP zwykle słabiej sobie radzi na linii niż Nidalee AD do 6. poziomu.
Warto przez długi czas zajmować się własną linią, gdyż Nidalee bardzo dobrze ją pcha i szybko niszczy nieprzyjacielskie wieże.
Poza linią.
Gdy obowiązek wzywa, pełni się zaszczytną rolę wabika. Nidalee bardzo dobrze ściąga na siebie uwagę - nie dość, że mobilna, to jeszcze stwarza dość duże zagrożenie dla carry. Ma wystarczająco dobre obrażenia by móc się go pozbyć. Dodatkowo może dużo wytrzymać jeśli robi się na niej odpowiednie przedmioty. Świetnie inicjuje w towarzystwie junglera. Nidalee AP/tank ma też relatywnie mocną włócznie i leczenie, co daje jej pole do manewru także przed samą walką drużynową. AP/tank Nidalee ma też trochę z zalet wersji AP, ale jest znacznie bezpieczniejsza.
1 vs 1.
AD i AP/tank Nidalee mają znacznie lepsze pojedynki niż Midalee, bo potrafią znieść dużo więcej ataków i kontynuować ofensywę po skoczeniu przeciwnikowi na głowę. AD Nidalee ma słabsze leczenie im dłużej trwa gra, więc dobrze jest użyć go na sobie dla wzmocnienia tuż przed walką, a już w trakcie walki trzeba mieć pewność, że oponent nie ucieknie przed nieskaczącą kobietą, a wszystkie umiejętności kota będą się odnawiały. Wszystko po to by tracić jak najmniej towaru na wymiany.
Twisted Treeline.
Należy pamiętać o celowaniu w najmniej wytrzymałe ogniwo wrogiej drużyny i przejmowaniu kapliczek. To właściwie wszystko, TT nie wymaga zbyt dużej filozofii w grze. Rozgrywka tam sprowadza się do mordobicia i może jeszcze planowania gdzie się może odbyć walka drużynowa i kiedy zabić Vilemawa. Wszystko tam jest znacznie prostsze niż na innych mapach lub starej wersji TT (rework tej mapy to porażka).

---
002.c: Pułapka i leczenie - support Nidalee.
Dołączona grafika
Bohater wsparcia nie chodzi sam. AD carry cię potrzebuje! Nie ma racji bytu na mapach innych niż klasyczna.
Laning.
Nidalee jako support jest dość sytuacyjnym wyborem i raczej nie zalecanym na poważne gry, acz może nauczyć podstaw wspierania AD carry i kontroli mapy.
Bohater wsparcia przez większość czasu gry powinien towarzyszyć swojemu AD carry, szczególnie gdy posiada leczenie, wzmocnienie prędkości ataku i zapewnia jako taką kontrolę mapy. W późnych fazach gry to AD carry będzie z tego ostatniego najbardziej korzystał. O jakich rzeczach trzeba pamiętać na linii?
Po pierwsze, Nidalee jako support może startować z różnymi przedmiotami. Buty nie są potrzebne, gdyż większość czasu będzie się spędzać (a jakże) w krzakach (co nie znaczy, że później się butów nie kupuje, po prostu klasa supporta musi się postarać o środki na życie bez zabierania złota ze stworów, które może zabić sojuszniczy carry). Potrzebny jest przynajmniej 1 ward, który będzie można postawić w krzakach na linii lub w którymś z krzaków wyżej (ważne są krzaki na rzece lub obszar przed smokiem i krzaki w krzakach przy ścianie smoka, ale raczej gdy gra się po niebieskiej stronie). Najbardziej standardowym wyborem jest Amulet Wróżki/Faerie Charm z powodu małej, acz przydatnej regeneracji many i możliwości kupienia dodatkowych mikstur do 2/3 wardów (zalecany jeden różowy). Mając odpowiednie specjalizacje można sobie pozwolić na kupno Wzmacniającej Księgi/Amplifying Tome, co zwiększy skuteczność umiejętności Nidalee, ale jest to opcja bardzo słaba na poważne gry, trzeba spodziewać się wczesnej dominacji na linii. To są pewnie najlepsze możliwe wybory na początek, gdyż ważne jest jak najszybsze zdobycie generatora wardów, a później jednego generatora złota. Support oddaje wszystkie stwory swojemu carry i właściwie może dobijać tylko te, do których carry raczej nie ma dostępu, dlatego generatory złota i wardów są niezwykle ważne. Z zaproponowanych wyżej przedmiotów można złożyć dwa generatory złota , przy czym ten robiony z Amuletu zwykle jest priorytetem. Oprócz tego przedmiotu i Szczęśliwego Sztyletu Kage'a/Kage's Lucky Pick (robiony z książki) nie ma innych szczególnie opłacalnych generatorów złota, a z tych wymienionych można złożyć oba naraz. Zakupionego warda nie stawia się do 2. minuty gry jeśli wrogi jungler zaczyna swoją ścieżkę od golema. W innym wypadku można z wardem poczekać do 4. lub 5. minuty. Jeśli nie ma się wizji na wrogiego junglera, jednak warda wypadałoby postawić.
Jak Nidalee działa na linii z AD carry? Pułapki można stawiać w krzakach na linii po stronie wroga. W ten sposób można się ochronić przed zakusami wrogiego supporta. Przez 12 sekund od wejścia w pułapkę jego próby zainicjowania walki powinny śmierdzącą kupę dać. Krzaki można też sprawdzać włócznią - w zależności od pozycji obu supportów (nie wątpię, że ulubionym miejscem każdego supporta są krzaki) trafienie może okazać się bolesne. Leczenia używa się głównie gdy carry lub gdy sama Nidalee ma kłopoty, ale gdy oboje mają kłopoty, carry jest priorytetem. Dzięki wzmocnieniu prędkości ataku można też zdobyć przewagę w starciu. Po 6. poziomie można aktywnie wspierać carry w walce kocią formą, a nawet inicjować, bo czworonożna Nidalee ma przyzwoite bazowe obrażenia i wytrzymałość.
Widzenie/Sightstone to przedmiot, który daje pewną i odnawialną ilość wardów, więc należy w niego zainwestować tak szybko jak to możliwe. Jak same wardy stawiać? Polecam ten poradnik:
www.leagueoflegends.pl/forum/showthread.php?tid=50704
Zawiera on też tonę przydatnych informacji o supportach. Szczerze go polecam. Niżej znajdziecie tylko ogólny opis gry takim typem Nidalee.
Poza linią.
Oprócz towarzyszenia AD carry ważne jest wędrowanie po mapie by zapewniać kontrolę mapy. Nidalee jest jedną z najbardziej mobilnych postaci, więc w miarę szybko może się dostawać w miejsca, gdzie się jej najbardziej potrzebuje. Pamiętać trzeba o wardowaniu najważniejszych pozycji taktycznych. Tak samo przydatne jest inwestowanie w Wyrocznię/Oracle, dzięki której można niszczyć wrogie wardy. W walkach drużynowych Nidalee support powinna się zachowywać tak samo jak Nidalee AP, acz z odpowiednimi przedmiotami wsparcia (np. Egida Legionu/Aegis of the Legion) można czuć się nieco bezpieczniej blisko walki, a wręcz trzeba stać bliżej sojuszników by aury ich sięgały). Nidalee nie ma porządnych efektów kontroli tłumu, więc ważne stają się obrażenia jakie zapewniamy w walce drużynowej - włóczniami trzeba rzucać tak często jak się tylko da i wskakiwać kotem gdy nadarzy się okazja (obrona carry, widoczna przewaga w walce drużynowej).

A najlepsza karma to Whiskas, a kto twierdzi inaczej, to trąba!

_______________________________

003: TWORZYMY BUILD. Jako że w poradniku przedstawiam kilka buildów na raz, sekcja będzie jedna i duża. Poniżej przedstawię proponowane runy, specjalizacje i przedmioty dla każdej wersji kocicy. Gracze, którzy dopiero zaczynają grać w League of Legends, powinni wiedzieć, że runy powinno się kupować od 20. poziomu, czyli momentu, w którym można już kupować najlepsze możliwe runy. Nie trzeba się z nimi śpieszyć, gdyż w normalnych grach nie są szczególnie potrzebne, acz znacznie ułatwiają start.

RUNY.
  • Nidalee mid/AP top: czerwone - magiczna penetracja, żółte - stała wartość pancerza, niebieskie - rosnąca wartość magicznej odporności, kwintesencie - moc umiejętności.
    - Czerwone runy i kwintesencje powinny zapewniać dodatkowe punkty do statystyk ofensywnych, więc Nidalee nastawiona na zadawanie magicznych obrażeń powinna mieć przebicie magicznej odporności i dodatkową moc umiejętności, by robić poważniejsze obrażenia na początku gry. Runy z odpornościami (żółte i niebieskie) są szczególnie przydatne gdy używa się kociej formy, a oponentem na solo topie jest bruiser. Jest to pewnie najbardziej standardowy zestaw, acz z przyjemnymi bonusami.
  • Nidalee top AD: czerwone - przebicie pancerza, żółte - stała wartość pancerza, niebieskie - rosnąca wartość magicznej odporności, kwintesencje - obrażenia od ataku.
    - Bardzo podobnie jak w pierwszym zestawie run, ale jest dużo milej widziany. Jak wspominałem w sekcji gameplayu, główne źródło obrażeń ludzkiej formy Nidalee to zwykły atak. Standardowy zestaw, ale też pewnie najlepszy.
  • Nidalee support: czerwone - magiczna penetracja, żółte - moc umiejętności lub złoto lub stała wartość pancerza, niebieskie - moc umiejętności lub magiczna odporność dowolnego typu, kwintesencje - złoto.
    - Złoto, czyli generator złota w runach. Dla postaci wsparcia takie runy mogą się okazać bezcenne, gdyż nie dostaje farmy ze stworów. Łatwiej jest dzięki nim dorobić na początkowe przedmioty, więc gracz grający głównie supportami powinien w te runy (przynajmniej kwintesencje) zainwestować. Takie kwintesencje są koniecznością, reszta to sprawa personalnego wyboru. Ogólnie z niebieskich i żółtych pasują typowe runy dla innych ról, ale ludzie, którym nie żal Punktów Wpływu na runy, mogą spokojnie wypróbować pozostałe opcje. Moc umiejętności w żółtych i niebieskich powiększą nieco obrażenia.
    Z pozostałych zestawów supportowi najbardziej się przydadzą runy dla Nidalee AP.

SPECJALIZACJE.
Opcje nie są zbyt zróżnicowane.
Atak - 21/9/0
Uwzględnia Nidalee top/mid.
Wsparcie - 0/13/17, 9/0/21

PRZEDMIOTY.
W nawiasie po nazwie przedmiotu wymienione są buildy, na których dany przedmiot się sprawdza. Znajdą się tu przedmioty dla buildów AD, AP, AP/tank (solo top) i supporta (oprócz kilku pierwszych przedmiotów).

Przedmioty na start są wspólne dla Nidalee w każdej bojowej roli. Podstawowe wybory to:
Dołączona grafikaButy Szybkości/Boots of Speed + 3 mikstury zdrowia, czyli gdy chcemy unikać wrogich zakusów. Nalepszy wybór na środkową linię, gdyż ułatwia unikanie umiejętności i wędrowanie między liniami. Na górnej linii bardzo ułatwia droczenie się z przeciwnikiem i uciekaniem, gdy ten dopadnie Nidalee.
Dołączona grafikaLekka Szata/Cloth Armor + 5 mikstur zdrowia, czyli mniej popularny niż buty, acz także dobry zestaw na górną linię. Nadaje się, gdy Nidalee ma do czynienia z raczej wolnym przeciwnikiem nawet mimo butów lub przeciwnikiem bez butów. 5 mikstur to dłuższe utrzymanie się na linii, taki jest plus tego zestawu. Braki w szybkości ruchu można nadrobić po osiągnięciu 6. poziomu, gdyż kocia forma ma większą bazową prędkość. Warto zaznaczyć, że Nidalee AP zrobi z tej koszulki nieco mniejszy użytek, bo można z niej zrobić tylko przedmioty na wytrzymałość.

Support Nidalee zawsze powinna dążyć do przedmiotu Dołączona grafikaWidzenie/Sightstone. Tu wyjaśnione dlaczego.

Dodatkowe przedmioty nad którymi można się zastanowić to:
Dołączona grafikaKrzyształowa Piersiówka/Crystalline Flask (AD, AP/tank), odnawialne przy każdym powrocie do bazy źródło wody życia, czyli dodatkowa regeneracja zdrowia i many.
Dołączona grafikaOstrze Dorana/Doran's Blade (AD) do kupienia po pierwszym powrocie do bazy gdy pragniemy zadawać nieco większe obrażenia mając jednak trochę więcej zdrowia i dodatkowe źródło leczenia.
Dołączona grafikaTarcza Dorana/Doran's Shield (AD) gdy chcemy być jeszcze bardziej wytrzymali.
Dołączona grafikaWampiryczny kostur/Vampiric Scepter (AD) działa trochę jak Ostrze Dorana, ale ma taką przewagę, że składa się z tegoż kosturu inny, bardzo mocny przedmiot.
Któryś z tych przedmiotów można kupić, gdy już na początku gry w jakiś sposób dostaje się dużo złota, np. zabicie wrogiego bohatera. Poza tym jest mały bonus do obrażeń.
Dołączona grafikaKielich Harmonii/Chalice of Harmony (AP, support) okazuje się być bardzo przydatny gdy leczyć i zastawiać pułapki trzeba bardzo często. Tani przedmiot, na który można pozwolić sobie dość wcześnie gdy idzie się na środkową linię i z możliwością późniejszej rozbudowy. Nidalee support może sobie na to pozwolić gdy nie są potrzebne żadne aury dla sojuszników. Nidalee AP może pozwolić sobie na to niemal zawsze.

Lepiej nie odchodzić zbyt daleko od butów. Buty są priorytetem jeśli gracz zdecyduje się zakupić na początku Lekką Szatę, ale ich ulepszenie może zaczekać na pierwszy przedmiot kosztujący więcej niż 1000 lub 1200 sztuk złota. Zaklęcie/Enchant jest zupełnie opcjonalne. Z ulepszeń można wybrać poniższe marki butów:
Dołączona grafikaObuwie Maga/Sorcerer's Boots (AP) to wybór idealny dla Nidalee na środkowej linii, gdyż zapewnia bardzo ważne przebicie odporności, która tak perfidnie zmniejsza obrażenia naszej kocicy. Buty niemal zawsze obowiązkowe.
Dołączona grafikaObuwie Merkurego/Mercury's Treads (AD, AP/tank, support) to buty z bardzo cenną statystyką, nieustępliwością. Zmniejsza ona czas trwania efektów kontroli tłumu na Nidalee. Buty niezmiernie przydatne, gdy wkurzamy się na latające wokół nas ogłuszenia i spowolnienia. Pasują na niemal wszystkie drużyny z każdym konwencjonalnym typem obrażeń.
Dołączona grafikaTabi Ninja/Ninja Tabi (AD, AP/tank, support) to nieco inna opcja, bo po prostu zmniejsza obrażenia. 10 procent, acz z dodatkowym pancerzem da się zauważyć różnicę. Nidalee jest na tyle mobilna, że niektórych umiejętności wrogich magów może unikać, więc można zasugerować te buty gdy skupiamy się na zwalczaniu wrogiego AD carry i wrogich bruiserów.
Dołączona grafikaButy Prędkości/Boots of Swiftness (AD, support), czyli nieco szybsza wersja zwykłych butów. Polecane w przypadkach gdy trzeba na prawdę szybko dopadać przeciwników lub gdy przeciwnicy mają mało wyłączających efektów kontroli tłumu. Do tego Nidalee staje się najmobilniejszym bohaterem w grze z tymi butami.
Dołączona grafikaIoniańskie Buty Jasności Umysłu/Ionian Boots of Lucitidy (support) najbardziej przydają się supportowi. Częściej lecz, częściej skacz, częściej rozstawiaj pułapki! Oczywiście tylko wtedy, gdy przeciwnik ma problemy z łapaniem kotów. Koty są słodkie. Chyba zaraz swojego pogłaszczę.

Pora na wybór pierwszych większych przedmiotów, w trakcie których budowania ulepszymy buty (z jednym specjalnym wyjątkiem).
Dołączona grafikaMoc Trójcy/Trinity Force (AD), czyli tona przydatnej zawartości. Jeden z najlepszych wyborów dla Nidalee AD. Wadą jest cena, stąd konieczność wczesnego budowania, za to zaletą jest dość mocny kop do... różnych rzeczy. Zacnie zwiększy to obrażenia, mobilność, podstawowe statystyki i doda jeszcze trochę przyjemnych rzeczy. Warto pamiętać, że budowanie Mocy Trójcy najlepiej jest zacząć od Pożeracza/Phage dla dodatkowej wytrzymałości na początku gry.
Dołączona grafikaLodowa Rękawica/Ironborn Gauntlet (AD) to zamiennik dla powyższego przedmiotu, acz najlepiej sprawdzający się na hybrydowym buildzie. Zawiera przydatne statystyki i pasyw nawet dla Nidalee AD. Cena obejmuje też pancerz, więc Rękawicę można sobie odpuścić jeśli przeciwnik na linii ma więcej magicznych obrażeń niż fizycznych. Pasyw zadający obrażenia i spowalniający na małym obszarze jest nieco przydatniejszy niż 2 adekwatne pasywy Mocy Trójcy, więc zakup na przyszłość też może się opłacić. Zwykle winno się zaczynaś składanie Rękawicy od Lodowcowego Całunu/Glacial Shroud, ale gdy oponent na linii jakoś szczególnie nie zagraża Nidalee, można zacząć od Błysku/Sheen.
Wybór między Mocą Trójcy, a Lodową Rękawicą w głównej mierze zależy od preferencji. W większości przypadków Nidalee staje na przeciw bruiserów, więc też w większości przypadków nie odczuwa się straty pieniędzy wydanych na pancerz w pierwszej fazie gry. Uznacie, że nie chcecie żadnego z tych przedmiotów, nie kupujcie, nie ma straty. Można od razu przejść do jakiejś bazuki zamiast zbroić się w granaty i wytrychy.
Dołączona grafikaRóżdżka Wieków/Rod of Ages (AP/tank) to jeden z najlepszych możliwych startów dla Nidalee AP. Różdżka przydaje się na górnej linii gdzie potrzebne jest zdrowie i zawsze przydają się dodatkowe statystyki otrzymywane od tegoż przedmiotu. Pasywna zdolność daje efekt mikstury przy każdym awansie, więc łatwiej jest się utrzymać na linii. Warto zaznaczyć, że Różdżka co minutę dostaje dodatkowe wartości statystyk, więc trzeba się w nią zaopatrzyć jak najwcześniej. W trakcie jej składania nie ulepsza się butów, nie występuje też potrzeba kupowania kielicha po złożeniu Różdżki Wieków.

Przedmioty przydatne w destrukcji i niszczeniu życia wszelakiego:
Dołączona grafikaOstrze Zniszczonego Króla/Blade of the Ruined King (AD), zacny to przedmiot z zacnym bonusem do obrażeń. Ma dodatkową umiejętność, która kradnie trochę prędkości ruchu celu. Pasywnie każdy atak zabiera procentową wartość aktualnego życia przeciwnika
Dołączona grafikaKrwiopijec/Bloodthirster (AD) nie ma żadnej umiejętności, ale daje w zamian najwięcej AD ze wszystkich przedmiotów (nie licząc jednego oczywistego).
Główna różnica między tymi przedmiotami to typ zadawanych obrażeń. Ostrze ma o ponad połowę mniej AD niż kolega, ale zadaje obrażenia skalujące się z życiem przeciwnika. Wartości się wyrównują na pułapie 1200 hp - niżej górą jest Krwiopijec, wyżej - Ostrze. Chociaż ten pierwszy nie ma aktywacji, lepiejj wzmacnia główną kocią umiejętność, Q. Wybór zależy od preferencji, acz bardziej skłaniałbym się ku Ostrzu w większości sytuacji. Zwykle nie kupuje się obu tych przedmiotów, a jeden z nich powinien się znaleźć w buildzie jak najwcześniej.
Dołączona grafikaOstatni Szept/Last Whisper (AD) to pierwszy z dwóch, a....
Dołączona grafikaCzarny Tasak/Black Cleaver (AD) to drugi z dwóch przedmiotów, które wspomagają postać w walce z przeciwnikami z dużymi wartościami pancerza. Niezbyt potrzebne w pierwszych fazach gry, ale później już się tego wymaga by móc znacznie lepiej stawać naprzeciw wrogich bruiserów. Szept daje natychmiastowe przebicie pancerza, a każdy atak z Tasakiem obniża pancerz celu maksymalnie 4 razy na jakiś czas. Tasak daje mniejszą penetrację, ale też inne statystyki, więc wybór przedmiotu z przebiciem to sprawa preferencji.
Dołączona grafikaPaszcza Malmortiusa/Maw of Malmortius i Dołączona grafikaRtęciowy Bułat/Mercurial Scimitar (AD) to przedmioty na sytuacje gdy potrzebna jest ochrona przed magicznymi obrażeniami, acz pragnie się zadawać jeszcze większe obrażenia. Sytuacyjny przedmiot, który można zbudować na miejsce któregoś innego przedmiotu z obrażeniami, np. Tasak, przedmiot niżej.
Dołączona grafikaZefir/Zephyr (AD) daje bardzo przydatne statystyki, w tym jedną, dla której tak często ludzie kupują pewne buty. Znacznie ułatwia przemieszczanie się po polu bitwy przez zmniejszenie czasu trwania efektów kontroli tłumu.
Dołączona grafikaOstrze Gniewu Guinsoo/Guinsoo's Rageblade (hybryda) jest mocnym przedmiotem na linię gdy wie się, że oponent nie będzie sprawiał wielu problemów. Wzmacnia każdy rodzaj ataku Nidalee i daje bonusowe efekty w kryzysowych chwilach.
Dołączona grafikaZabójczy Kapelusz Rabadona/Rabadon's Deathcap (AP, AP/tank) sprawi, że będziesz mordował samym wystawianiem się na widok, gdyż kapelusz ten ma wzrok, który zatruwa serca wrogów i nakłada na nich klątwę, która rozsadzi ich ciała od środka po trzech uderzeniach dzwona kościelnego w La Sierra Muerte. Oprócz tego kapelusz przez swój pasyw zwiększa AP o bardzo dużą ilość, co równa się znacznemu wzmocnieniu większości umiejętności Nidalee. W tym momencie Q powinno robić duże zamieszanie już jednym trafieniem.
Dołączona grafikaZmora Licza/Lich Bane (AP, AP/tank) równie mocno zwiększa obrażenia. Jeśli już dochodzi do zwarcia, można skorzystać ze zwykłego ataku by zadać obrażenia równe pewnej ilości AP. Szczególnie te obrażenia widać w kociej formie, w której czasy odnowienia są w miarę niskie, więc pasyw Zmory jest często aplikowany. Bardziej przydatna na Nidalee AP/tank, bo ta częściej wchodzi w zwarcie.
Dołączona grafikaBerło Otchłani/Abyssal Scepter (AP/tank) to jeden z trzech przedmiotów na przebicie odporności magicznej. W związku z zasięgiem zmniejszenia tejże, sprawdza się tylko na AP/tank Nidalee, a że walczy ona w zwarciu, szczególnie przydatną okazuje się też być odporność z przedmiotu.
Dołączona grafikaUdręka Liandry'iego/Liandry's Torment (AP/tank) jest bardziej sytuacyjnym przedmiotem, acz nie mniej przydatnym. Dostarcza więcej obrażeń niż poprzednik, ale nie zapewnia żadnych odporności.
Dołączona grafikaKostur Pustki/Abyssal Scepter (AP) to najlepszy możliwy rodzaj przebicia dla Nidalee AP. Nie ważne jaki zasięg, twoje umiejętności zawsze będą negować odporność przeciwnika o pewną wartość.
Przebicie odporności zwykle jest priorytetem w późniejszych fazach gry, gdy przeciwnicy stają się nieco zbyt twardzi dla kocich pazurów, pułapek i włóczni.
Dołączona grafikaBluźnierczy Graal Athene/Athene's Unholy Grail (AP/tank, support) jest trochę jak Berło Otchłani, ale zamiast przebicia ma bardzo mocną regeneracje many. Bardzo styuacyjny przedmiot gdy bardzo dużo się leczy. Może sobie na to pozwolić Nidalee support gdy z jakiegoś powodu staje się bogata, a wcześniej kupiła Chalice of Harmony/Kielich Harmonii.

Przedmioty, gdy Niemcy biją:
Dołączona grafikaAnioł Stróż/Guardian Angel (AD, AP/tank) to pancerz, odporność i czasem bardzo przydatny efekt. Kup Anioła Stróża, padnij i powstań jak Jezus Chrystus! Niefortunnie nie będziesz potrafił przesunąć tego metaforycznego głazu, co to zamykał grób, ale może przyjaciele ci pomogą. Uniwersalny przedmiot na drużyny ze balansem typów obrażeń.
Dołączona grafikaRuniczny Bastion/Runic Bulwark (AD, AP/tank, support) jest podobnie uniwersalnym przedmiotem, ale zamiast wskrzeszenia faje bonusy takie jak arcyprzydatna aura i życie.
Bastion i Stróż mogą być stosowane zamiennie. Z tego pierwszego można zrezygnować jeśli support z drużyny już to kupił, ale jego aura posiadacza Bastionu nakłada się na aure Nidalee z Bastionem. Preferencje.
Dołączona grafikaOmen Randuina/Randuin's Omen (AD, AP/tank), czyli prawdopodbnie nalepszy przedmiot na pancerz dla Nidalee. Jeśli potrzebny jest pancerz na wyjątkowo kłopotliwego bruisera/AD carry, warto jest to kupić. Warto jest to kupić niemal zawsze, choćby po pierwszym większym przedmiocie.

Przedmioty wspierające:
Należy pamiętać, że support rzadko kiedy jest bogaty. Należy wydawać pieniądze rozsądnie. Niektóre przedmioty dla postaci wsparcia są robione z generatorów złota.
Dołączona grafikaBliźniacze Cienie/Twin Shadows - gdy włócznia ma boleć, a ciebie bolą ganki wrogiego AP carry.
Dołączona grafikaOdłamek Prawdziwego Lodu/Shard of True Ice - gdy chcesz, by wrogi bruiser czynił większe zamieszanie w walkach drużynowych, a ucieczki twojego carry były łatwiejsze.
Dołączona grafikaMarzenie Shurelyi/Shurelya's Reverie - gdy Kamień Filozoficzny w pełni się zwrócił, a drużyna potrzebuje czegoś, co pomoże jej dobić uciekających lub zrobić taktyczny odwrót.
Dołączona grafikaNaszyjnik Żelaznych Solari/Locket of The Iron Solari - gdy pragniesz wytrzymałości. Bardzo przydatna tarcza.
http://images4.wikia...and.gifSztandar Dowódcy/Banner of the Command - przydaje się w kilku taktykach. Nidalee jest świetnym splitpusherem. Jest bardzo szybka, więc może się w miare swobodnie przemieszczać między liniami i pushować jak szalona zarabiając przy tym trochę złota.
http://images2.wikia...cible.gifTygiel Mikaela/Mikael's Crucible - szalenie przydatny przedmiot na krytyczne sytuacje. Gdy do AD carry dobiera się kilku chłopa, uratujesz go tym.

UKŁADANIE BUILDU.
Jeden z najpoważniejszych błędów graczy - kierowanie się jednym stałym buildem. Trzeba myśleć nad wyborem przedmiotów, by nie było takich sytuacji, że kupuje się jako trzeci przedmiot Randuin's Omen gdy w całej wrogiej drużynie tylko słaby AD carry ma jakiekolwiek fizyczne obrażenia. Często da się określić schematy budowy postaci, które można określić na Nidalee mniej-więcej tak:
  • AD Nidalee: Przedmiot startowy -> buty -> (Opcjonalnie) Moc Trójcy/Rękawica -> dmg -> tank -> dmg (przebicie pancerza) -> 1/2 sytuacyjne przedmioty.
  • AP/tank Nidalee: Przedmiot startowy -> buty -> Różdżka Wieków -> AP (przebicie odporności) -> survi -> AP -> przedmiot sytuacyjny.
  • AP Nidalee: Przedmiot startowy -> buty -> pierdyliard AP.
  • Support Nidalee Zestaw startowy -> Widzenie/Sightstone -> buty -> generator złota -> aury lub przedmioty z umiejętnościami i aurami, których drużyna akurat potrzebuje.


_______________________________

004: ZAKOŃCZENIE. To mój drugi poradnik i chyba jeszcze większa ściana tekstu niż w przypadku Jaxa - to dość dobrze wskazuje na to jak złożoną postacią jest Nidalee. Mam nadzieję, że poradnik okazał się być przydatny. Zamierzam go aktualizować co jakiś czas. W przyszłości dojdą:
- proponowane przedmioty (nie ma ich w związku z nadchodzącą aktualizacją i lenistwem autora),
- obrazki ślicznych kotków (ewentualnie obrazki Nidalee topless).
Dziękuję za uwagę.

Wszelakie uwagi dotyczące braku obrazków komentuję tak:
Obrazki nie wpływają na ilość zawartego w poradniku tekstu. Sprawiają, że trzeba więcej kręcić kółkiem myszy (ci bez kółek mają już tragedie), co znacznie bardziej męczy palce niż mniej kręcenia kółkiem. Z tego powodu nie bulwersujcie się brakiem obrazków, bo w ten sposób ratuję wasze palce.
Nie musicie dziękować. :P

Ciekawostka na koniec: Nidalee ma jedną z najlepszych cosplayerek (według autora - ma najlepszą, wszystkie Ahri mogą się chować).
http://1.bp.blogspot..._cosplay_03.jpg
http://spcats.net/xe/cosplay/6536
  • 0

Opinions are like testicles. You kick them hard enough, doesn't matter how many you got.


#2 MMichal

MMichal

    C3-4

  • Moderator globalny
  • 4521 postów

Napisano 21 November 2012 - 23:32

Fajnie napisane, dobra wartość merytoryczna, czekam na update po S3 :P
  • 0

PstzKP0.jpg


#3 Nuk0r

Nuk0r
  • Użytkownik
  • 105 postów

Napisano 21 November 2012 - 23:44

Poradnik dobry wg. mnie. Wszystko tak jak być powinno, 5/5, czy cuś.
pozdrawiam
  • 0

#4 Nali

Nali
  • Użytkownik
  • 53 postów

Napisano 21 November 2012 - 23:45

Dobrze napisany poradnik, ale... nie ma obrazkow:c
  • 0

#5 Scylar

Scylar
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 21 November 2012 - 23:47

Liczę na to, że później dodasz proponowane itemy.Wszystko przejrzyście napisane, bardzo dobry poradnik ^^
  • 0
-___-

#6 kalafior

kalafior

    omnomnom

  • Zasłużony
  • 1028 postów

Napisano 21 November 2012 - 23:47

przeczytałem na razie wszystko do opisu skilli(ów?) + wyrywkowo kilka fragmentów (później, po grze pewnie doczytam resztę to i zedytuję posta - o ile będzie co skomentować bo w sumie to nie mam Nidki ;c) i póki co bardzo mi się podoba, fajna forma, zachęca do grania postacią, dobrze napisane, no i myślę zawiera coś w sobie niepowtarzalnego

ale brak obrazków tak czy siak boli, niezależnie od tego co o tym sądzisz, a kręcenie kółkiem (które zazwyczaj nawet wcale nie jest konieczne przy przewijaniu) nie przeszkadza. Obrazki bardzo(!) zachęcają do przeczytania tekstu, poniekąd pomagają w katalogowaniu rozdziałów, budzą proste, łatwe do wykorzystania skojarzenia, trafiają w szybki i przyjemny sposób, a poza tym - przy dobrej kompozycji - po prostu dobrze wyglądają
  • 0

#7 Scylar

Scylar
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 21 November 2012 - 23:48

No i oczywiście czekamy na zdjęcia z Dzidalką
  • 0
-___-

#8 Kosmitek

Kosmitek

    UFOk

  • Użytkownik
  • 911 postów

Napisano 21 November 2012 - 23:52

Ta topless nidalka bedzie w formie czlowieka czy pumy?
  • 0
Dołączona grafika

#9 imool

imool
  • Użytkownik
  • 122 postów

Napisano 22 November 2012 - 00:10

b dobry poradnik w czesci do supporta pojawil sie blad poniewaz ferie charm zapewnie regen many a nie hp jak napisales o ile dobrze zrozumialem
  • 0

#10 SScherzo

SScherzo
  • Użytkownik
  • 778 postów

Napisano 22 November 2012 - 00:49

Moja rada - zmień tę czerwoną czcionkę bo mnie aż oczy bolą i nie mam ochoty tego czytać...
  • 0
Dołączona grafika
Quadra: Caitlyn x7, Vayne x4, Xin x1, Miss Fortune x1

#11 Kozmur

Kozmur

    Shub-Niggurath

  • Użytkownik
  • 780 postów

Napisano 22 November 2012 - 06:17

Obrazki?
Hell yeah ^^
Dołączona grafika


GGunslinger, może dodaj " cyferki" do skilli ? I wyodrębnienie ogrębnymi kolorami skilli dla obu form , kota i człowieka,
poprawiłoby czytelność...

OK ta fajniejsza:


Dołączona grafika
  • 0

#12 Kosmitek

Kosmitek

    UFOk

  • Użytkownik
  • 911 postów

Napisano 22 November 2012 - 06:52

@up ta pierwsza niby wyglada jak nidalka tylkow jakiejs wersji extra ;f

Za to 2ga myslalem ze jest narysowana a po chwili sie zczailem ze to azjatka ;o.
  • 0
Dołączona grafika

#13 GGunslinger

GGunslinger

    Swiggity Swooty

  • Zasłużony
  • 4059 postów

Napisano 22 November 2012 - 16:26

Dodałem obrazki, poprawiłem tekst przy Faerie Charm, małą ciekawostkę i (PRZEDE WSZYSTKIM) link na koniec. Niestety, wszelakie topless Nidalee jakie znalazłem w internecie to zwykłe hentai, tentacle hentai z udziałem Zyry, pedofilia z udziałem Annie lub sama Nidalee robiąca sobie dobrze. Jeśli są jeszcze jakieś uwagi, chętnie je przeczytam.
  • 0

Opinions are like testicles. You kick them hard enough, doesn't matter how many you got.


#14 ecchito

ecchito

    Ore-sama

  • Użytkownik
  • 615 postów

Napisano 22 November 2012 - 16:53

Póki co jest dobrze, ale czekam na buildy i proponowane itemy.
  • 0
Dołączona grafika

#15 MMichal

MMichal

    C3-4

  • Moderator globalny
  • 4521 postów

Napisano 21 November 2012 - 23:32

Fajnie napisane, dobra wartość merytoryczna, czekam na update po S3 :P
  • 0

PstzKP0.jpg


#16 Nuk0r

Nuk0r
  • Użytkownik
  • 105 postów

Napisano 21 November 2012 - 23:44

Poradnik dobry wg. mnie. Wszystko tak jak być powinno, 5/5, czy cuś.
pozdrawiam
  • 0

#17 Nali

Nali
  • Użytkownik
  • 53 postów

Napisano 21 November 2012 - 23:45

Dobrze napisany poradnik, ale... nie ma obrazkow:c
  • 0

#18 Scylar

Scylar
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 21 November 2012 - 23:47

Liczę na to, że później dodasz proponowane itemy.Wszystko przejrzyście napisane, bardzo dobry poradnik ^^
  • 0
-___-

#19 kalafior

kalafior

    omnomnom

  • Zasłużony
  • 1028 postów

Napisano 21 November 2012 - 23:47

przeczytałem na razie wszystko do opisu skilli(ów?) + wyrywkowo kilka fragmentów (później, po grze pewnie doczytam resztę to i zedytuję posta - o ile będzie co skomentować bo w sumie to nie mam Nidki ;c) i póki co bardzo mi się podoba, fajna forma, zachęca do grania postacią, dobrze napisane, no i myślę zawiera coś w sobie niepowtarzalnego

ale brak obrazków tak czy siak boli, niezależnie od tego co o tym sądzisz, a kręcenie kółkiem (które zazwyczaj nawet wcale nie jest konieczne przy przewijaniu) nie przeszkadza. Obrazki bardzo(!) zachęcają do przeczytania tekstu, poniekąd pomagają w katalogowaniu rozdziałów, budzą proste, łatwe do wykorzystania skojarzenia, trafiają w szybki i przyjemny sposób, a poza tym - przy dobrej kompozycji - po prostu dobrze wyglądają
  • 0

#20 Scylar

Scylar
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 21 November 2012 - 23:48

No i oczywiście czekamy na zdjęcia z Dzidalką
  • 0
-___-

#21 Kosmitek

Kosmitek

    UFOk

  • Użytkownik
  • 911 postów

Napisano 21 November 2012 - 23:52

Ta topless nidalka bedzie w formie czlowieka czy pumy?
  • 0
Dołączona grafika

#22 imool

imool
  • Użytkownik
  • 122 postów

Napisano 22 November 2012 - 00:10

b dobry poradnik w czesci do supporta pojawil sie blad poniewaz ferie charm zapewnie regen many a nie hp jak napisales o ile dobrze zrozumialem
  • 0

#23 SScherzo

SScherzo
  • Użytkownik
  • 778 postów

Napisano 22 November 2012 - 00:49

Moja rada - zmień tę czerwoną czcionkę bo mnie aż oczy bolą i nie mam ochoty tego czytać...
  • 0
Dołączona grafika
Quadra: Caitlyn x7, Vayne x4, Xin x1, Miss Fortune x1

#24 Kozmur

Kozmur

    Shub-Niggurath

  • Użytkownik
  • 780 postów

Napisano 22 November 2012 - 06:17

Obrazki?
Hell yeah ^^
Dołączona grafika


GGunslinger, może dodaj " cyferki" do skilli ? I wyodrębnienie ogrębnymi kolorami skilli dla obu form , kota i człowieka,
poprawiłoby czytelność...

OK ta fajniejsza:


Dołączona grafika
  • 0

#25 Kosmitek

Kosmitek

    UFOk

  • Użytkownik
  • 911 postów

Napisano 22 November 2012 - 06:52

@up ta pierwsza niby wyglada jak nidalka tylkow jakiejs wersji extra ;f

Za to 2ga myslalem ze jest narysowana a po chwili sie zczailem ze to azjatka ;o.
  • 0
Dołączona grafika

#26 GGunslinger

GGunslinger

    Swiggity Swooty

  • Zasłużony
  • 4059 postów

Napisano 22 November 2012 - 16:26

Dodałem obrazki, poprawiłem tekst przy Faerie Charm, małą ciekawostkę i (PRZEDE WSZYSTKIM) link na koniec. Niestety, wszelakie topless Nidalee jakie znalazłem w internecie to zwykłe hentai, tentacle hentai z udziałem Zyry, pedofilia z udziałem Annie lub sama Nidalee robiąca sobie dobrze. Jeśli są jeszcze jakieś uwagi, chętnie je przeczytam.
  • 0

Opinions are like testicles. You kick them hard enough, doesn't matter how many you got.


#27 ecchito

ecchito

    Ore-sama

  • Użytkownik
  • 615 postów

Napisano 22 November 2012 - 16:53

Póki co jest dobrze, ale czekam na buildy i proponowane itemy.
  • 0
Dołączona grafika

#28 MMichal

MMichal

    C3-4

  • Moderator globalny
  • 4521 postów

Napisano 21 November 2012 - 23:32

Fajnie napisane, dobra wartość merytoryczna, czekam na update po S3 :P
  • 0

PstzKP0.jpg


#29 Nuk0r

Nuk0r
  • Użytkownik
  • 105 postów

Napisano 21 November 2012 - 23:44

Poradnik dobry wg. mnie. Wszystko tak jak być powinno, 5/5, czy cuś.
pozdrawiam
  • 0

#30 Nali

Nali
  • Użytkownik
  • 53 postów

Napisano 21 November 2012 - 23:45

Dobrze napisany poradnik, ale... nie ma obrazkow:c
  • 0

#31 Scylar

Scylar
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 21 November 2012 - 23:47

Liczę na to, że później dodasz proponowane itemy.Wszystko przejrzyście napisane, bardzo dobry poradnik ^^
  • 0
-___-

#32 kalafior

kalafior

    omnomnom

  • Zasłużony
  • 1028 postów

Napisano 21 November 2012 - 23:47

przeczytałem na razie wszystko do opisu skilli(ów?) + wyrywkowo kilka fragmentów (później, po grze pewnie doczytam resztę to i zedytuję posta - o ile będzie co skomentować bo w sumie to nie mam Nidki ;c) i póki co bardzo mi się podoba, fajna forma, zachęca do grania postacią, dobrze napisane, no i myślę zawiera coś w sobie niepowtarzalnego

ale brak obrazków tak czy siak boli, niezależnie od tego co o tym sądzisz, a kręcenie kółkiem (które zazwyczaj nawet wcale nie jest konieczne przy przewijaniu) nie przeszkadza. Obrazki bardzo(!) zachęcają do przeczytania tekstu, poniekąd pomagają w katalogowaniu rozdziałów, budzą proste, łatwe do wykorzystania skojarzenia, trafiają w szybki i przyjemny sposób, a poza tym - przy dobrej kompozycji - po prostu dobrze wyglądają
  • 0

#33 Scylar

Scylar
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 21 November 2012 - 23:48

No i oczywiście czekamy na zdjęcia z Dzidalką
  • 0
-___-

#34 Kosmitek

Kosmitek

    UFOk

  • Użytkownik
  • 911 postów

Napisano 21 November 2012 - 23:52

Ta topless nidalka bedzie w formie czlowieka czy pumy?
  • 0
Dołączona grafika

#35 imool

imool
  • Użytkownik
  • 122 postów

Napisano 22 November 2012 - 00:10

b dobry poradnik w czesci do supporta pojawil sie blad poniewaz ferie charm zapewnie regen many a nie hp jak napisales o ile dobrze zrozumialem
  • 0

#36 SScherzo

SScherzo
  • Użytkownik
  • 778 postów

Napisano 22 November 2012 - 00:49

Moja rada - zmień tę czerwoną czcionkę bo mnie aż oczy bolą i nie mam ochoty tego czytać...
  • 0
Dołączona grafika
Quadra: Caitlyn x7, Vayne x4, Xin x1, Miss Fortune x1

#37 Kozmur

Kozmur

    Shub-Niggurath

  • Użytkownik
  • 780 postów

Napisano 22 November 2012 - 06:17

Obrazki?
Hell yeah ^^
Dołączona grafika


GGunslinger, może dodaj " cyferki" do skilli ? I wyodrębnienie ogrębnymi kolorami skilli dla obu form , kota i człowieka,
poprawiłoby czytelność...

OK ta fajniejsza:


Dołączona grafika
  • 0

#38 Kosmitek

Kosmitek

    UFOk

  • Użytkownik
  • 911 postów

Napisano 22 November 2012 - 06:52

@up ta pierwsza niby wyglada jak nidalka tylkow jakiejs wersji extra ;f

Za to 2ga myslalem ze jest narysowana a po chwili sie zczailem ze to azjatka ;o.
  • 0
Dołączona grafika

#39 GGunslinger

GGunslinger

    Swiggity Swooty

  • Zasłużony
  • 4059 postów

Napisano 22 November 2012 - 16:26

Dodałem obrazki, poprawiłem tekst przy Faerie Charm, małą ciekawostkę i (PRZEDE WSZYSTKIM) link na koniec. Niestety, wszelakie topless Nidalee jakie znalazłem w internecie to zwykłe hentai, tentacle hentai z udziałem Zyry, pedofilia z udziałem Annie lub sama Nidalee robiąca sobie dobrze. Jeśli są jeszcze jakieś uwagi, chętnie je przeczytam.
  • 0

Opinions are like testicles. You kick them hard enough, doesn't matter how many you got.


#40 ecchito

ecchito

    Ore-sama

  • Użytkownik
  • 615 postów

Napisano 22 November 2012 - 16:53

Póki co jest dobrze, ale czekam na buildy i proponowane itemy.
  • 0
Dołączona grafika

#41 Eisaku

Eisaku
  • Użytkownik
  • 117 postów

Napisano 24 November 2012 - 20:15

Twoje poradnik są mistrzowskie. Dodać do tego jeszcze itemki w 3 sezonie i będzie najlepszy poradnik :) tak trzymać
  • 0
"Pseudo Raper, to rzecz oczywista
Zmiażdżę ci system - zamulasz jak Vista"


#42 rappar

rappar
  • Użytkownik
  • 1207 postów

Napisano 25 November 2012 - 13:55

Na pewno błędem jest nieużywanie na lini pułapek, po prostu nie przyjmuj free harasu i będzie mana na to.
Po drugie Garen i Udyr to dwie postacie hardcounterowane przez Nidalee, a ty je dajesz jako jej kontry, wtf?
  • 0
Spoiler

#43 GGunslinger

GGunslinger

    Swiggity Swooty

  • Zasłużony
  • 4059 postów

Napisano 25 November 2012 - 14:58

Po drugie Garen i Udyr to dwie postacie hardcounterowane przez Nidalee, a ty je dajesz jako jej kontry, wtf?


Mam nieco inne odczucia. Garen potrafi sporo wytrzymać i łatwo dostać się do Nidalee jeśli ta nie ma w pobliżu krzaków. Jak już się do niej dobierze, zwykle Nid musi wrócić się do bazy lub farmić tylko pod wieżą. Nie stwierdziłem, że Udyr kontruje Nidalee. Stwierdziłem, że jego wytrzymałość jest bardzo problematyczna, a jeśli jeszcze zainwestuje w armor, nie ma po co wchodzić z nim w wymianę.
  • 0

Opinions are like testicles. You kick them hard enough, doesn't matter how many you got.


#44 rappar

rappar
  • Użytkownik
  • 1207 postów

Napisano 25 November 2012 - 15:58

Go się harrasuje z krzaków, jak się raz dostanie to Nidalee po to ma sustain by zaraz farmić dalej, jak się go dobrze zharrasuje to spokojnie można go dobić z kotka. Nidalee na Garena jest dobra. I jak ktoś nie ma dasha, to nidalka nie wchodzi z nim w wymiane, tylko wali w niego z ranged aa ile się da.
  • 0
Spoiler

#45 Domin444

Domin444
  • Użytkownik
  • 117 postów

Napisano 25 November 2012 - 17:50

Again swietny poradnik, tylko pogratulowac, juz czekam na guide do ryze. Good job !
  • 0
Karthus or feed.

#46 Zielo

Zielo
  • Użytkownik
  • 248 postów

Napisano 26 November 2012 - 17:56

Brak jarvana w kontrach, a dajesz jakies gareny?? Przeciez na topie po to sa krzaki, zeby z nich korzystac... A jarvan kontruje nide, bo ma epic dash, słowa i free armor. No i nie ma irelii, a ona free farmi na kazdego jak juz kupi tabi, a o nie bardzo latwo.
  • 0

#47 GGunslinger

GGunslinger

    Swiggity Swooty

  • Zasłużony
  • 4059 postów

Napisano 26 November 2012 - 18:10

Brak jarvana w kontrach, a dajesz jakies gareny?? Przeciez na topie po to sa krzaki, zeby z nich korzystac... A jarvan kontruje nide, bo ma epic dash, słowa i free armor. No i nie ma irelii, a ona free farmi na kazdego jak juz kupi tabi, a o nie bardzo latwo.


Na Irelie są sposoby, ale Jarvana chyba rzeczywiście powinienem uwzględnić. Garena jeszcze przemyślę.
  • 0

Opinions are like testicles. You kick them hard enough, doesn't matter how many you got.


#48 rappar

rappar
  • Użytkownik
  • 1207 postów

Napisano 27 November 2012 - 00:10

Na Irelie są sposoby ale ogólnie Irelia>Nidalee
  • 0
Spoiler

#49 Zielo

Zielo
  • Użytkownik
  • 248 postów

Napisano 01 December 2012 - 23:45

Brak jarvana w kontrach, a dajesz jakies gareny?? Przeciez na topie po to sa krzaki, zeby z nich korzystac... A jarvan kontruje nide, bo ma epic dash, słowa i free armor. No i nie ma irelii, a ona free farmi na kazdego jak juz kupi tabi, a o nie bardzo latwo.


Na Irelie są sposoby, ale Jarvana chyba rzeczywiście powinienem uwzględnić. Garena jeszcze przemyślę.


Nida free harrasuje na niego i stawia pulapki w krzakach i za minionami co jakby garen chcial regen z pasywa to go nie dostanie. Potem juz ma przewage i z phagem i krzakami nida nie pozwoli garenowi podejsc.
  • 0

#50 GGunslinger

GGunslinger

    Swiggity Swooty

  • Zasłużony
  • 4059 postów

Napisano 30 December 2012 - 15:59

Wywaliłem Garena, wstawiłem Jarvana i bonusową postać. Jakiś czas temu zgłosiłem poradnik do sprawdzenia na stronie głównej. Ach, jaka szkoda, że nie ma tam (lub nie potrafię znaleźć) BBcode, czy jak to się zwie...

EDIT:
Wstępna aktualizacja buildu. Wkrótce dodam obrazki.
  • 0

Opinions are like testicles. You kick them hard enough, doesn't matter how many you got.